Webinar I.N.A.: Cooperare pentru dezvoltarea resurselor umane din administrație

Astăzi, 7 aprilie 2021, Institutul Național de Administrație (I.N.A.) a organizat o întâlnire de lucru cu tema „Cooperarea pentru dezvoltarea resurselor umane din administrație”.

Această întâlnire a avut ca scop prezentarea programelor de formare profesională pentru identificarea celor mai bune metode de îmbunătățire a performanțelor profesionale ale resurselor umane din administrația publică.

Printre alții, în cadrul acestei întâlniri au luat parte:

  • Adrian Teban – președinte al Asociației Orașelor din România și primar al orașului Cugir;
  • Marian Florea – președinte al Asociației Administratorilor Publici din România;
  • Petre Gigi – președinte al Asociației Prefecților și Subprefecților din România;
  • Sirma Caraman – Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România;
  • Mariana Gâju,  prim-vicepreședinte al Asociației Comunelor din România și primar al comunei Cumpăna;

Președintele Institutului Național de Administrație, doamna Corina Licea a descris rolul institutului de a pune în aplicare direcțiile strategice ale Guvernului privind eficientizarea administrației publice prin profesionalizarea personalului în urmatoarele domenii de activitate:

–        formarea specializată pentru administrația publică locală;

–        cercetare, inovare;

–        facilitarea cunoașterii și comunicarea informațiilor;

–        asigurarea calității formatorilor.

S-a discutat cu precădere despre:

–    Necesitatea angajării Administratorilor publici în structurile administrative publice locale precum și pregătirea profesională a acestora.

–     Pregătirea profesională atât a înalților funcționari publici, a prefecților și subprefecților, a funcționarilor publici cu funcții  de conducere și execuție precum și a demnitarilor aleși.

          Prim-vicepreședintele A.Co.R., doamna Mariana Gâju, a subliniat faptul că: „Pregătirea profesională a personalului din administrația publică locală este absolut necesară. Primarii și funcționarii publici trebuie să facă echipă pentru a veni permanent în sprijinul comunității. Profesionalismul trebuie să triumfe!”

          A fost semnalată problema legată de cheltuielile pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap. În acest sens prim – vicepreședintele A.Co.R. a sugerat sprijinul Ministerului Muncii pentru susținerea cheltuielilor cu salariile asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav.

          Pe viitor s-a propus ca în cadrul acestor întâlniri să participe membrii Comisiei de Administrație Publică din Parlamentul României precum și reprezentanți ai Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

trimite:

Alte informații

ACoR - filiala Constanța

ACoR filiala Constanta Ⓒ 2021 - Toate drepturile rezervate